Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan..ramadhan.. ramadhan...!!!!!


Assalammualaikum.....
salam sume... pejam celik pejam celik tetiba dh masuk bulan ramadhan kn.. cam xcaye lak.. hehehhehe. dengan kedatangan bulan yang penuh dengan barakah nie marilah kita sama-sama membuat ibadat yg bnyk serta amalan yg baek agar Allah dpt memberi keampunan kpd umatNYA ini.. sama-sama la kita berdoa agar semua yg kita harapkn dpt dimakbulkn... hah terawih jgn xg lak kn... kang kurang lak pahala.. hehhehe.*aku pown nk ingtkn diri aku nie jgn xg lak kn.. hahahahha.... insyaallah pg sbb masjid dekat jia ngn umah .. :)
di bulan yg mulia nie la sume setan2 dirantai dan pintu neraka gak d'tutup.... so ape lagi jom ar kita berlumba2 membuat pahala... heheheh...
hah bile cter pasal pose nie kn mesti ar masa nk buka 2 kita akan teringin nk mkn mknan kegemaran kita kn...sama ar cam aku bile nk dekat waktu berbuka jia tetiba jia rasa nk mkn mknan yg macam-macam cthnya pnah pose last year aku teringin sgt nk g bazar ramadhan nk bli mknan berbuka ar, kowang taw bnyk giler aku bli kowt... dh beli ayam golek pas2 beli agy murtabak, pas2 beli lagi kuih sampan, pas2 beli agy air soya.. ishk3... nafsu2.. bila buka sume xabes sbb dh terlmpau kenyang... hah nie la padahnya kalo g bazar ramadhan, tgk sume mknn yg djual 2 sume nk bli.. ishk3... membazir2.... nie aku nk igtkn ar kt kowang n kt AKU skali.. jangan ar membazir kalo g bazar ramadhan 2.. bli ape yg perlu jia..... Allah melarang kita mmbazir kataNYA rakan karib setan... hehheehe.... kowang nk kew jd rakan karib setan??? mesti xmo kn.. huuhuhuuhuhu... pas nie kalo nk bli pape berpkr la dulu k.. hah aku pown kena ar bpkr gak sblom bli pape kt bazar ramadhn 2.. :) nie antara salah satu cara nk mgawal nafsu mkn aku... hehehhe... 
*mkn bnyk tp xgemuk2 gak aku nie.... :p
d'kesempatan nie aku nk ucapkan 'SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK' kepada sume umat Islam... dengan kedatangan bulan yg mulia ini marilah kita sucikn dan terangi hati dengan amal ibadah...
'Smoga dengan puasa dapat mempertemukan kita dengan keagungan Lailatul Qadar'....
insyallah....

*p/s: buka jgn lupa mkn kurma ngn air kososng k... ikut sunah nabi.. hehehhehehe.....



0 lovers: