Friday, March 25, 2011

Should we Lie or NOT...???


Assalamualaikum...
Should we Lie or Not..??? so pada pendapat korang perlu ke kita berbohong?? xkesah la kt our parents ke kt kwn2 ke even kt org tersyg... hurm... kadang2 bohong 2 perlu ade bg aku.. bukan ape kadang2 kita kena gak jaga hati orang laen nk xnk tpksa berbohong.. tp bukan berbohong utk kepentingn sendiri tp utk kebaikan orang laen.. even berbohong nie memang salah kn tp ade sebab2 kita perlu berbohong.. betul x? *kalo xbetol sila ketuk pale aku.. hehehe

kadang2 aku tpksa berbohong untuk menjaga hati orang laen tp dalam xsdar perbuatan kita tu telah membuat orang tu xpercaya kt kita dh.. sdangkn kita cuma xnk mngungkit kisah lalu dan biarla kisah silam tu dibiarkan terpadam begitu jia.. tp salah ke kalo kita cuba melupakan kisah silam kita dengan berbohong???


mungkin kita perlu ceritakan perkara sebenar tanpa berbohong tp bukankah semua 2 akan menyakitkan hati kita jia kalo kita ceritakn kisah silam kita kt orang laen??? mesti luka yg lama akan berdarah kembali kn.. aku xkuat utk memberitahu kisah silam sbb bg aku kisah silam aku dulu aku dah masuk dalam botol campak kt laut biar xde sape ley amek.. hehehe. tp boleh ke?? :p

ok bg aku skang nie walau ape pon terjadi kita jgn berbohong sbb kadang2 sbb bohong nie orang xpercaya kt kita langsung taw.. even kita dh bgtaw perkara yg betul tp mungkin susah utk orang laen percaya kn kita sbb kita pernah berbohong so nk xnk kita kena bgtaw perkara yg sebenarnya xkirala kisah silam ke kisah kanak2 ke apa ke tp mesti jujur... hehehe.. poyo jia kan aku nie.. ;)

*peringatan kepada sume.. termasuk aku.. heheheh...

3 lovers:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kadang kadang gua tipu saja tak bohong

normala_ali said...

hahaahah.. sama la kita.. ehehhhe

Anonymous said...

I'm a nobody who helped you improve your grammar. Yes, it's not a lie. You don't need to mention it at all.