Wednesday, May 18, 2011

BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN

Assalamualaikum....


mesti korang tertanye2 nape entry kali nie tajuk dye "blogger lelaki vs blogger perempuan" kan? heheh.. bukan ape aku saja nk bg pendapat pasal soalan yg abg ben kita nie buat kt blog dye... korang nk taw soalan dye korang klik jia banner abg ben kt atas 2.. 

ok skang pendapat aku kan tp pndapat ape? hah soalannya adelah seperti di bawah
"
"
"
" SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI  ? "

saya xstuju... heheeh.. dh mcm pembangkang plak kan.. heheeh.. Bagi aku hantaran perkhawinan nie bukannya 100% pihak pengantin lelaki kena sediakan.. sbb pengantin lelaki tu pon orang jugak kan so mane la bley nk kumpul duet dalam amount yg banyak tu sekali gus.. ishk2 xsanggup la tgk orang yg kita sayang 2 cari duet semata nakkan kita.. tp macam orang kata xpayah nak ksian kt orang kalo dye nak kita dye la kena susah tp jangan la kejam sgt sbb dua2 yg nk kawen so ape salahnya kalo dua2 bekerja keras cari duet nak kwen..  kadang2 nk kawen nie kena pikir banyak kali sbb kawen nie skali seumor hidup kan so mestila kita nk buat yg perfectkan.. kalo wat simple2 xsyok la kan.. heheh.. 



bagi aku kalo nak kawen 2 kita kena buat strategi mcm nak perang kena ade plan kan nak serang mane dulu sume 2 kan... ehhehe.. for exmple  if nk kumpul duet hantaran kena wat plan sama ada nak berjimat ke, nak kerja lebih masa ke or papela yg dapat tmbhkan duet simpanan korang 2.. tp janganla pihak lelaki jia cari duet sbb yang nak kawen dua2 so kena la sama2 susah and sama2 senang.. bagi aku hantaran 2 pihak perempuan jgn la mintk banyak sangt kt pihak lelaki sbb hantaran 2 ikut kemampuan jia setahu aku la kan.. bukan hantaran 2 korang mintk banyak2 sampai susahkan lelaki plak..paper pon kena pikir gak masa depan jangan masa kawen korang wat grand2 hantaran mintk tinggi2 pas2 pas kwen kena ikat perut sbb nak bayar hutang... hehehe.. 

lagi satu pada pndpat aku kalo nak kawen jangn la wat loan sebb duet yg korang pinjm 2 korang nak bagi orang makan so better cari duet sendiri.. sbb tkot dh lepas kawen n dh dah dpt anak sampaila ank korang besar korang still xdpt abes bayr loan td camne kan.. nie aku bg pendpt kt orang yg sederhana mcm aku la yg xmmpu nk wat majlis grand2 mcm Dato' Siti ke.. hehehe.. yang penting dorang 2 mampu so memang dowang bley la wat majlis besar2.. macam aku nie majlis simple pon dh ok.. eh tp aku xsedia lagi nk kwen.. ehhehehe..  kalo bersatu pendapat barula rumah tangga bahagia kan.. hehehe.. so persefahaman kena ade la kalo sesapa yg nak kawen.. hehehe... smoga ikatan yang dibina kekal sehingga ke akhir hayat kan.. :) amin..

ok la 2 jia nak ckp.. btw thnks 2 abg ben sbb dptla aku bg pendpt n share ngn blogger2 laen kan.. :)

thanks for reading... :)

7 lovers:

semutsengal said...

Err,

sabda Rasulullah yang bermaksud *wanita yang baik adalah yang rendah mahar @ hantarannya *

Muhamad Faid Bin Azman said...

peliharalah nilai sebuah perkahwinan, sebuah perkahwinan itu suci... ia tidak lagi suci jika ia dicemari...

normala_ali said...

muhammad hanif : btol 2 :)

faid : sesungguhnya perkhawinan itu idak ternilai harga nyal... :)

Srikandi Bonda said...

Salam perkenalan & follow dr Blog Bro Ben. Nice blog. Keep it up! :)

normala_ali said...

thanks Srikandi bonda.. :)

Unknown said...

sebab tu la bila da start keja kena terus mula menyimpan..masa muda ni la nak usaha banyak2 kumpul harta..

apa pun elok jugak kalau pengantin perempuan contribute jugak agar pihak lelaki tak tertekan..after all diorg da nak jadi husband and wife kan..

kesungguhan seseorang tu jgn dinilai dengan wang ringgit yg dia mampu sediakan..

ourkizuna desu

normala_ali said...

yup btol 2.. :)