Friday, July 8, 2011

always THINKING...

Assalamualaikum..

mood : berpikir

korang pernah terpikir x ape yg akan terjadi lagi pada hubungan korang pada masa akan datang??? aku nie jenis yg suka berangan taw.. pastu aku suka pkir benda yg bukan2 pada masa depan.. contohnya aku pikir sape nak kawen ngn aku nanty even aku dah ada mr.ehem2 tapi aku takot kalo hubungan kitowang xseperti yang aku harapkan.. 

kadang2 terpikir gak nape ade orang laen yang akan cuba membuat hubungan orang laen berpecah belah macam dye xde perasaan langsung biler buat cam2.. aku xnafikan maybe ade orang yang cam nie dye akan puas if tengok pasangan laen bercerai berai or retak.. orang camnie la aku xsuke xley tengok orang laen happy kan.. tapi ade ke orang camnie??? aku rasa ade and still akan ade sampai biler2.. huh teruk giler perangai...!!!

aku masih berpikir lagi macam mane ape yang aku harapkan dimasa akan datang xmenjadi.. yela kita hanya merancang and Allah s.w.t yang akan menentukan segala2nya rite?.. so pape pon kita nak buat utk masa akan datang janganla mengharap 100% kt ape yang kita harapkan sebab takot ap yg kita harapkan xjadi.. kang kalo kita harap nk kawen ngn orang yg kita nak xdapat memang akan adala kes bunuh diri la, ape la... macam2 skang nie kan kes yg jadi sbb putus cinta.. ishk2 dunia skang dah akhir zaman.. pemikiran manusia semakin xwaras, xboleh pikir mane baik dan buruk.. even xde jodoh pon kita kena pikir benda 2 sume adelah takdir dariNYA... i'm rite??? 

bagi seorang insan yang normal kita xkan terlepas daripada berpikir utk masa depan xkesahla utk masa depan ke utk memperbaiki kehidupan ke.. sebelum buat pape kita mesti akan berpikir, berpikir dan berpikir.. tp janganla pikir sampai giler k.. kang xpasal2 dapat rumah free kt Tanjung Rambutan.. ehhehe...

hah ape lagi jom pikir ape yg akan berlaku pada hari esok dan cuba perbaiki diri supaya menjadi yang baek dan sentiasa INGAT and Bersyukur kepada Pencipta kita k.. pasti sume yang berlaku ade hikmahnya kan.. 

(^_^)\/


*ntah berapa banyak perkataan "pikir" la aku taip.. ehhehehe

2 lovers:

haslinda said...

mala, org yg suke retak kan kebahagiaan org lain dan yg x leh tgk kebahagiaan org lain tu mmg masih wujud. kdg2 kita x sdr bhwa org2 mcm tu ada dpn mata kita sendiri.

that's why kita kna sentiasa berhati2 and berdoa kpd Allah supaya kebahagiaan yg kita ada skrg akan menjadi kebahagiaan yg kekal.

nasyitahahmadzaini said...

stuju ngn haslinda tu...mmg ade smpai skang..xphm ape yg ade dkt dlm otk dorg tu...kdg2 rs nk bls je....tp kalo bls,,dat means kite sme je ngn die kan -.-