Monday, September 12, 2011

Day 30 - hari ke 30.. apa yang berlaku?

Assalamualaikum...


pic dari google

rasanya dah lama aku tinggalkan cabaran 30 hari aku.. nak dekat 50 hari baru dapat habeskan cabaran nie.. nie suma gara2 malas nk update entry. heheh.. sory ye.. nie pon aku cuba yang terbaek nk habeskan cabara 30 hari nie.. ingat senang ke?? tapi memang senang cuma aku jia yang saje2 susahkan.. :p
untuk cabaran yang terakhir nie aku macam dah tersasar dari cabaran nie. sebab dye nak dalam masa 30 hari tapi aku dah lewatkan 30 hari.. mintak maaf ye rakan2.. dah xmo merapu jom baca kat bawah ape yang berlaku..

Day 30 , apa yang berlaku???
FAMILY
keluarga aku semakin erat.. sebelum ni family aku nie sume bz yela abg2 aku sume dah kawen dah ade anak so bz la nk balik rumah even rumah dekat.. tapi disebabkan ade sesetengah hal hubungan family aku semakin erat dan bertambah erat.. aku rasa mungkin setiap yang berlaku dekat family aku suatu masa dulu ade hikmahnya.. cuma aku berharap agar keakraban antara keluarga aku nie akan berlarutan hingga keakhir hayat.. sebab mak ngn ayah aku pon bukan makin lama makin tua.. so kena la jaga hati mereka..

Hari tu aku and ex class aku time study ade wat konvoi raya and kitowang pg umah lecturer kitowang.. memang rindu giler kat lecturer kitowang tu taw. pastu time borak2 lecturer aku ade ckp bila orang yang dah berumur lebih dari 40 tahun dye akan lebih cepat terasa even benda yang dye xpernah terasa sebelum nie dye akan terasa jugak.. so aku macam pelik la kenapa dorang nie senang sgt touching kan.. korang pon mesti perasan orang tua nie kalo kita x terkasar ngn dye ke mesti dorang akan touching kan.. 

aku kadang2 perasan gak mak ayah aku kalo tersalah ckp ngn dorang mesti merajuk.. heheh tula aku xtaw orang yang dah meningkat usia nie laen sikit emosi dye kan. pape pon aku akan cuba paham hati orang tua.. heheh maskud aku parents aku la.. (^_^)

SI DIA

aku dan mr ehem2 masing tengah sibuk mengumpu duet.. heheh.. yela masing2 dah besar so kena la simpan duet kan,, nak beli rumah la, nk bayar kete la, nak beli baju la, nak tunang la.. ooppss. heheh.. blom lagi nk tunang just simpan mane taw ade jodoh baru tunang kan.. kita merancang Allah menentukannya. pape pon aku sentiasa berdoa kepadaNYA agar bagi la hubungan kami nie kekal hingga keakhir hayat. Insyaallah.. amin..

RAKAN- RAKAN

aku merindui rakan2 time blajar dulu naseb la hari tu buat konvoi raya dapat jumpa dorang balik. even ade yang xdapat join tapi sekurang2nya dapat berjumpa dorang.. aku rindu sangat time blajar dulu.. zaman yang sentiasa mencuba sesuatu yang baru kan. rindunya nak jadi student.. aku nk sambung study tapi masih dalam dilema nk pilih mane satu.. study atau kerja.. adoi bila dah pegang duet rasa malas nk study.. heheh.. takpe2 ade rezeki aku akan sambung study jugak..

*sory merapu banyak sangat,.. akhirnya habes jugak "cabaran 30 hari" nie..... (^_^)


0 lovers: